Rowery od producentów aut
Motoryzacja | Na początku dekady projektanci samochodów nagle na potęgę zaczęli pracować nad prototypami elektrycznych rowerów. Większość pomysłów wylądowała na półkach. Ale nie wszyscy odpuścili.WOJCIECH ROMAŃSKI
Premiera w Genewie? Proszę bardzo – tak Peugeot zaprezentował w tym roku światu swój eM02 FS Powertube, rower górski z elektrycznym wspomaganiem napędu. Pokazano go wraz z koncepcyjnym Peuegotem Rifter 4x4 – oba kuszą do wypraw w teren. Do pokonywania nieco lżejszych tras zachęca najnowszy BMW Active Hybrid, a do jazdy miejskiej – Ford Super Cruiser. Można wybierać.
eM02 FS to pierwszy rower Peugeota, w którym zastosowano ramę z wbudowanym akumulatorem o pojemności 500 Wh firmy Bosch, która jest również dostawcą silnika Performance CX. Producent chwali się, że jego maszyna może przejechać do 125 km bez większego angażowania rowerzysty. Ale coś za coś, koszt Powertube to 4599 euro.
Nowy eM02 FS to następca udanej serii rowerów górskich Peugeot eMountain, które także powstały przy współpracy z Boschem. – Wbudowanie nowego, kompaktowego akumulatora w górną część ramy jest optymalnym rozwiązaniem dla zachowania równowagi i uzyskania odpowiedniego środka ciężkości, a do tego taki rower prezentuje się dynamiczniej – przekonuje Cathal Loughane, dyrektor Peugeot Design Lab.
Active Hybrid, nowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta