None
Mając profil zaufany ePUAP lub kwalifikowany podpis elektroniczny, można założyć konto na stronie ekrs.ms.gov.pl/s24/, które jest potrzebne do złożenia dokumentów spółki do Krajowego Rejestru Sądowego.
15 marca 2018 r. obowiązek składania rocznego sprawozdania finansowego do Krajowego Rejestru Sądowego w formie papierowej został zastąpiony wymogiem jego zgłoszenia w formie elektronicznej. Domyślnym sposobem wykonania tego obowiązku jest złożenie wymaganych dokumentów w Repozytorium Dokumentów Finansowych znajdującym się pod adresem ekrs.ms.gov.pl/rdf/rd/. Utrudnieniem jest konieczność posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP, oraz zawężona kategoria osób, które mogą dokonać tego zgłoszenia. Jak więc złożyć sprawozdanie do KRS? Oto instrukcja krok po kroku.
ETAP 1. – Przygotowania Jakie dokumenty należy złożyć
Lista wymaganych dokumentów nie zmieniła się. Trzeba złożyć:
- sprawozdanie finansowe,
- sprawozdanie z działalności (jeśli było wymagane),
- uchwały zatwierdzające te dokumenty,
- uchwałę o podziale zysku lub pokryciu straty oraz
- sprawozdanie biegłego rewidenta (jeżeli sprawozdanie finansowe podlegało badaniu).
Od 1 października 2018 r. sprawozdania finansowe i sprawozdania z działalności wielu kategorii podmiotów będą musiały mieć formę elektroniczną i będą podpisywane z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP. Na razie jednak podpisane odręcznie dokumenty należy zeskanować i zapisać, na przykład w formacie PDF, JPG lub innym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta