Na rynek alkoholi wchodzą kolory i brokat
Żywność | Pierwszy raz w historii Polacy wypili więcej najdroższych alkoholi niż najtańszych – rynek premium przegonił najniższą półkę cenową. Mimo tych zmian wciąż króluje piwo.
Coraz bogatsi Polacy sięgają po coraz droższe alkohole, dlatego pędzi sprzedaż whisky premium, najlepiej z orientalnych krajów, a spada – najtańszego piwa. Liczba wprowadzanych na rynek małych kolorowych wódek podwoiła się z roku na rok. Ciekawostką jest wino brokatowe, o którym przed dwoma laty nikt nie słyszał.
Piwo wciąż dominuje
Jak wyliczył Nielsen w raporcie przekazanym „Rzeczpospolitej", rynek alkoholi urósł w ubiegłym roku do 32,6 mld zł. Mimo że liczba sprzedanych litrów alkoholu niemal się nie zmienia, w głębi tej szalenie interesującej półki zachodzą intensywne zmiany.
Alkohol odpowiadał w 2017 r. za jedną piątą koszyka polskiego dóbr szybkozbywalnych, który jest wart 160,2 mld zł. – Większość kategorii alkoholowych wzrosła zarówno pod względem sprzedaży wartościowej, jak i miejsca zajmowanego na półce. Wyjątkiem pozostają wermuty i drinki oraz cydr – mówi Agata Lorenc, dyrektor ds. klientów w Nielsenie. Wartość sprzedaży windują przede wszystkim wódka i piwo, ich łączna sprzedaż sięga blisko 27 mld zł. Zwłaszcza piwo jest istotne, ponieważ odpowiada za 9 na 10...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta