Poprzez design do atrakcyjnych produktów i nowych klientów
Aby firma miała większą swobodę w określaniu ceny własnych wyrobów, jej produkty muszą się wyróżniać na tle konkurencji. A przynajmniej klientom tak powinno się wydawać. Drogą do tego może być ciekawe wzornictwo i lepsza funkcjonalność.
Mnogość firm i otwarta gospodarka sprawiają, że wielu przedsiębiorców porusza się na bardzo konkurencyjnym rynku. Na takim, gdzie mamy wielu dostawców podobnych wyrobów i usług. Jeżeli właśnie na takim rynku działa przedsiębiorca, to prowadzenie dowolnej polityki cenowej ma swoje ograniczenia. Jeżeli przedsiębiorca musi się liczyć z silną konkurencją, nie może sobie pozwolić na dowolne manipulowanie ceną, a w szczególności jej zwiększanie, ponieważ grozi mu to utratą klientów.
Sytuacja nieco się zmienia, jeżeli produkty, jakie oferuje przedsiębiorca, są unikalne albo takimi wydają się klientom. O takim postrzeganiu produktów lub usług mogą decydować takie elementy jak marka firmy, znak towarowy pod jakim towar jest sprzedawany, inne cechy wyróżniające dany produkt, a powodujące, że klientom lub potencjalnym klientom wydaje się on inny, a może nawet – co będzie jeszcze korzystniejsze - lepszy.
Jedno- czy różnorodność
W praktyce z tą pozorną różnorodnością często się spotykamy. Wystarczy sobie wyobrazić rynek komputerów stacjonarnych, laptopów, telefonów komórkowych, telewizorów, czy choćby ubrań. Jeżeli wszystkim im przyjrzeć się bliżej, to okazuje się, że są bardzo podobne. Na przykład większość wymienionych urządzeń elektronicznych może bazować na takich samych lub podobnych komponentach, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta