Działania filantropijne mogą być uznane za formę marketingu
ROZLICZENIA Spółka, która prowadzi działania z obszaru strategii CSR, ma prawo do odliczenia VAT od zakupów na ich realizację.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 25 kwietnia 2018 r. (III SA/Wa 2348/17).
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji oraz sprzedaży mebli. W ramach prowadzonych działań z zakresu polityki odpowiedzialnego biznesu wdrożyła Program Inicjatyw Pracowniczych. Polega on na tym, że spółka realizuje zaproponowane przez zatrudnione u siebie osoby projekty w dziedzinach edukacji dzieci i młodzieży, kultury i sztuki, sportu i rekreacji, ochrony i promocji zdrowia, środowiska i ekologii oraz wyrównywania różnic społecznych. Na cele realizacji takich projektów spółka przeznacza meble własnej produkcji, a także zakupuje niezbędne towary i usługi. Zdaniem spółki takie działania z obszarów strategii CSR można uznać za marketing, dlatego też wydatki na nie są związane z jej działalnością gospodarczą, a co za tym idzie będzie jej przysługiwało prawo do odliczenia VAT z faktur od zakupów na projekty społeczne.
W interpretacji indywidualnej (1462- IPPP3.4512.974.2016.2.JF) Dyrektor KIS wyraził odmienny pogląd. Stwierdził, że odliczenie VAT jest możliwe w odniesieniu do mebli produkowanych przez podatnika, ale w przypadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta