Globalni czempioni już w Polsce działają
Eksport | Polskie firmy odważnie i skutecznie konkurują poza granicami kraju. Nie ma jednak jednej recepty na sukces. W każdej branży ekspansja zagraniczna przebiega nieco inaczej, inne są też jej kierunki.
Czy istnieją szanse, żeby niektóre polskie spółki urosły do rangi globalnych czempionów? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy jednej z debat. Okazuje się, że takich czempionów nad Wisłą nie brakuje. A ich doświadczenia ułatwiają ekspansję innym przedsiębiorstwom.
Nieznani liderzy
– My się jeszcze nie czujemy czempionem, dopiero od tego miesiąca będziemy mieli więcej powierzchni handlowej za granicą niż w Polsce. W przyszłym roku ponad 50 proc. sprzedaży będziemy realizowali za granicą – powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP, spółki odzieżowej znanej m.in. z marki Reserved. – Nie wiem, czy jesteśmy czempionem. Teraz eksport to 40 proc. naszych przychodów. Ale mamy ambicje, żeby eksport...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta