Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cyfryzacja: nadążaj albo zginiesz

07 września 2018 | Ekonomia | Anna Cieślak-Wróblewska
<Konieczność digitalizacji dotyka po kolei wszystkich branż –przypomniano podczas dyskusji „Cyfrowy wyścig  – co zrobi globalny peleton”  w Salonie Rzeczpospolitej
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa

Każda firma, chcąc nie chcąc, musi wziąć udział w cyfrowym wyścigu. Czasami wystarczy wykorzystać nowe rozwiązania IT, czasami trzeba zmienić swój model biznesowy.

 

Rewolucja cyfrowa trwa już na całym świecie, nie ma przed nią ucieczki. Nawet firmy o tradycyjnie pojmowanym profilu działalności muszą wcześniej czy później podjąć ryzyko cyfrowej transformacji – zgodzili się uczestnicy dyskusji „Cyfrowy wyścig – co zrobi globalny peleton".

Nowa filozofia działania

Jak podkreślał William Ribaudo, partner zarządzający firmy doradczej Deloitte, digitalizacja tworzy nową wartość firm, co jest dostrzegane i dobrze wyceniane przez rynki finansowe. – Wall Street, inwestorzy, akcjonariusze zawsze dobrze płacą za to, co daje szanse na zwiększenie wartości i zysków w przyszłości – zaznaczał Ribaudo.

Digitalizacja dla każdej firmy może jednak oznaczać coś innego. – Ciągle słyszę digitalizacja to, digitalizacja tamto, cyfryzacja, innowacja – odmieniamy te słowa przez wszystkie przypadki. Dla mnie jednak digitalizacja firmy nie oznacza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11148

Wydanie: 11148

Spis treści
Zamów abonament