Cyfryzacja: nadążaj albo zginiesz
Każda firma, chcąc nie chcąc, musi wziąć udział w cyfrowym wyścigu. Czasami wystarczy wykorzystać nowe rozwiązania IT, czasami trzeba zmienić swój model biznesowy.
Rewolucja cyfrowa trwa już na całym świecie, nie ma przed nią ucieczki. Nawet firmy o tradycyjnie pojmowanym profilu działalności muszą wcześniej czy później podjąć ryzyko cyfrowej transformacji – zgodzili się uczestnicy dyskusji „Cyfrowy wyścig – co zrobi globalny peleton".
Nowa filozofia działania
Jak podkreślał William Ribaudo, partner zarządzający firmy doradczej Deloitte, digitalizacja tworzy nową wartość firm, co jest dostrzegane i dobrze wyceniane przez rynki finansowe. – Wall Street, inwestorzy, akcjonariusze zawsze dobrze płacą za to, co daje szanse na zwiększenie wartości i zysków w przyszłości – zaznaczał Ribaudo.
Digitalizacja dla każdej firmy może jednak oznaczać coś innego. – Ciągle słyszę digitalizacja to, digitalizacja tamto, cyfryzacja, innowacja – odmieniamy te słowa przez wszystkie przypadki. Dla mnie jednak digitalizacja firmy nie oznacza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta