Kultura akceptacji ryzyka
Innowacje | Firmy, które chcą osiągnąć sukces we współczesnym świecie, muszą trzymać rękę na pulsie i wyłapywać z rynku nowatorskie rozwiązania.
Innowacje to klucz do sukcesu każdego przedsiębiorstwa w XXI wieku. Dlatego firmy myślące o nich strategicznie definiują swoje podejście do pozyskania, rozwoju i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Skuteczne wdrożenie i realizacja takiej strategii nie są jednak proste.
Kluczem networking
Jak twierdzi Jerzy Kalinowski, doradca zarządu KPMG w Polsce, głównym elementem strategii innowacyjności jest określenie, jakiego rodzaju nowatorskich rozwiązań dane przedsiębiorstwo będzie poszukiwać, nie tylko biorąc pod uwagę obecne trendy technologiczne i rynkowe, ale również uwzględniając potencjalne scenariusze ewolucji czy nawet rewolucji rynkowej.
– Przedsiębiorstwo musi mieć jasną wizję, jakich innowacji poszukuje – czy są to np. innowacyjne materiały z określonej grupy, a może produkty lub rozwiązania ułatwiające pozyskanie klientów czy też usprawnienia procesowo-organizacyjne, umożliwiające np. poprawę efektywności działania bądź obniżkę kosztów – wylicza Kalinowski.
Jego zdaniem drugim ważnym elementem strategii innowacyjności jest określenie sposobu pozyskiwania innowacji. Preferowanym modelem jest ich pozyskiwanie wewnątrz organizacji, jednak – przy obecnym tempie rozwoju technologicznego – większość przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że duża część innowacji powstaje na zewnątrz organizacji. I stąd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta