Firma nie odliczy wydatku na reklamę w internecie
ROZLICZENIA | Promocyjny film, który powstaje „przy okazji" podróży przedsiębiorcy, nie może być kosztem uzyskania przychodu – uznał fiskus.
Mamy złą wiadomość dla przedsiębiorców, którzy ponoszą wydatki na promocję swoich produktów w internecie. W najnowszej interpretacji (nr 0115-KDIT3.4011. 310. 2018.1.MPŁ) fiskus nie zgodził się na ich odliczenie. Stwierdził, że celem przedsiębiorcy była podróż, a nie nakręcony w jej trakcie film reklamowy. Dlatego wydatki nie mają związku z prowadzoną działalnością.
Z wnioskiem o interpretację przepisów wystąpiła firma, która zajmuje się produkcją i sprzedażą czajników oraz kuchenek turystycznych na „darmowe" paliwo (czyli drewno). Wyjaśniła, że są to produkty niszowe i przeznaczone dla świadomych odbiorców. A to oznacza, że powinny być reklamowane w sposób merytoryczny i nienachalny. Firma wykorzystuje wiele kanałów promocji, m.in. strony internetowe, mailing, ulotki oraz działania w mediach społecznościowych. Umieszcza też filmy w serwisie internetowym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta