Centra usług idą po zaawansowane procesy
inwestycje | Już ponad połowa pracowników sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce wykonuje zadania wymagające specjalistycznych umiejętności i doświadczenia. Proste usługi przejmują coraz częściej roboty. Anita Błaszczak
Polska przestała być centrum mało skomplikowanych, powtarzalnych usług biznesowych. Od kilku lat trafia do nas coraz więcej międzynarodowych projektów wymagających zaawansowanej wiedzy i doświadczenia, co szybko zmienia strukturę zatrudnienia w nowoczesnych usługach dla biznesu.
Według szacunków Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), do których dotarła „Rzeczpospolita", można już mówić o ok. 150 tys. specjalistów, którzy obsługują zaawansowane procesy o wysokiej wartości dodanej. To ponad 50 proc. pracowników sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.
Z Polski w świat
– Dzisiejszy obraz usług biznesowych w polskich centrach znacznie się różni – na korzyść – od sytuacji sprzed kilku lat – twierdzi Janusz Górecki, szef działu badań i branżowego Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).Dodaje, że zaawansowane procesy w szczególności dotyczą obszaru badawczo-rozwojowego, centrów IT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta