Gdy prywatne samochody znikną z centrów miast
Innowacje | Koncerny motoryzacyjne. Nie chcą być jedynie producentami samochodów, a dostawcami kompleksowych rozwiązań komunikacyjnych. wojciech romański
To nie jednostkowa fanaberia – podobne wizje nieomal jednocześnie przedstawił Mercedes-Benz, Renault czy Volvo. Wyjaśnienie jest proste – wraz z dochodzeniem do kolejnych poziomów autonomizacji transportu zmieniać się będzie podejście użytkowników do samochodów. Rosnąca popularność współdzielenia pojazdów, coraz bardziej wyśrubowane normy środowiskowe, możliwe ograniczenia ruchu w centrach miast – wszystko to może zmniejszyć popyt na nowe auta. Stąd pomysł, by pojazd był tylko elementem kompleksowej oferty wielofunkcyjnych rozwiązań transportowych, to jeden z możliwych sposobów na ucieczkę do przodu. Trzeba przyznać, przedstawione wizje robią wrażenie.
Czas robotów
Podczas targów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta