Firmy rodzinne chcą się łączyć
biznes | Familijne spółki na świecie są coraz bardziej skore do współpracy. Ten trend nasila zmiana pokoleniowa. Anita Błaszczak
W ostatnich trzech latach 46 proc. firm rodzinnych na świecie i ponad połowa w Europie Środkowej (w tym w Polsce) przeprowadziła różnego rodzaju transakcje łączenia przedsiębiorstw. W naszym regionie najbardziej popularne były fuzje (dotyczyły prawie co drugiej z rodzinnych firm) oraz spółki joint-venture – wynika z badania, które firma Deloitte przeprowadziła wśród 575 firm rodzinnych w 52 krajach, w tym w Polsce.
Technologiczny atut
Ankietowano przedstawicieli „nowego pokolenia", czyli osoby, które kierują firmą od maksymalnie trzech lat lub też w ciągu najbliższych trzech lat obejmą kierownicze stanowisko. Jak wynika z raportu, zmiana pokoleniowa zaczyna wpływać na sposób prowadzenia biznesu w familijnych przedsięwzięciach.
65 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta