Trzeba zbadać, kto gra uczciwie
turystyka | Oczekujemy, że instytucje odpowiedzialne za działanie rynku sprawdzą, czy biuro podróży TUI nie narusza przepisów dotyczących działalności gospodarczej – mówią szefowie polskich biur podróży. partnerem debaty był Polski Związek Organizatorów Turystyki
Polski Związek Organizatorów Turystyki zrzeszający największe firmy turystyczne w kraju wystosował w sierpniu list do prezesa największej w Niemczech organizacji skupiającej touroperatorów i agentów turystycznych, DRV (Deutsche ReiseVerband), Norberta Fiebiga, z wiadomością do prezesa TUI Group Friedricha Joussena. Zwrócił w nim uwagę na nieetyczne, a być może także nielegalne, działania polskiej spółki koncernu TUI. Jak piszą autorzy, biuro podróży TUI drastycznie zaniża w Polsce ceny swoich wycieczek, by zdobyć jak najwięcej klientów, a co za tym idzie, zdominować rynek. Ceny TUI są notorycznie i masowo wyznaczane poniżej kosztów – wskazują. Według wyliczeń PZOT niemiecka spółka matka może dopłacić w tym roku do tego procederu nawet 60 milionów euro. Poparcie dla biur podróży będących w sporze z TUI wystosowało również Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych.
Redakcja branżowego serwisu Turystyka.rp.pl zorganizowała debatę na temat wpływu tej sytuacji na touroperatorów, agentów turystycznych i klientów biur podróży. Nasze zaproszenie przyjęło pięciu menedżerów: wiceprezes Itaki Piotr Henicz, prezes Rainbow Grzegorz Baszczyński, prezes PZOT (do maja prezes Neckermann Polska) Krzysztof Piątek, prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski i członek zarządu OSAT Marcin...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta