Stawiamy na obieg zamknięty
Carolina García Gómez Rezygnujemy z plastikowych jednorazówek. To zobowiązanie na nadchodzące lata, ale zaczynamy od zaraz. Nie ma ich już np. w naszym sklepie nowego formatu i w restauracji w Warszawie – mówi prezes Ikea Retail Polska.
Rz: Co dla Ikei oznacza prowadzenie biznesu mającego na uwadze ideę zrównoważonego rozwoju?
Zrównoważony rozwój mamy wpisany w podstawy wizji Ikei. Naszą misją jest tworzenie dla ludzi możliwości do lepszego życia. Dziś oznacza to także sprzyjanie bardziej zrównoważonym warunkom dla zdrowia naszych klientów.
Jak w Ikei wygląda gospodarka obiegu zamkniętego?
W zgodzie z naszą wizją stworzyliśmy strategię, którą nazwaliśmy People & Planet Positive (Kurs na ludzi i planetę – red.). Opiera się ona na trzech filarach. Pierwszy to zrównoważone i zdrowe życie, drugi to energia odnawialna i obieg zamknięty, a trzeci to równouprawnienie i uczciwość.
W tym kontekście na filar dotyczący obiegu zamkniętego patrzymy wielowymiarowo. Pierwszy wymiar dotyczy samych naszych produktów. Zdecydowaliśmy o tym, że ideę obiegu zamkniętego będziemy wdrażać już na etapie ich projektowania. Oznacza to, że wytwarzamy produkty, które można dowolnie komponować, zmieniać ich przeznaczenie, odsprzedawać, a na końcu poddać recyklingowi. Są zatem zrobione z materiałów odnawialnych lub możliwych właśnie do recyklingu. Kolejny wymiar to usługi wdrażające obieg zamknięty. Widzimy, że klienci czują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta