Bez atrakcji dla uczestników nie ma preferencyjnego rozliczenia
Organizacja wyjazdów służbowych nie może korzystać z procedury szczególnej dla usług turystyki, o której mowa w art. 119 ustawy o VAT, czyli VAT marża.
Tak uznał Dyrektor KIS w interpretacji indywidualnej z 3 października 2018 r. (0114-KDIP1-3.4012.442.2018.1.ISK).
Przedmiotem działalności spółki jest m.in. organizowanie wyjazdów służbowych klientów. Spółka nabywa w swoim imieniu, lecz na rachunek klienta, usługi noclegowe. Usługom tym towarzyszą często dodatkowe świadczenia, takie jak udostępnianie parkingu oraz sali konferencyjnej czy przygotowanie posiłków. W ramach organizowanych wyjazdów nie zapewnia się żadnych usług z zakresu organizacji czasu wolnego.
W ramach rozliczeń z klientami, koszt poniesionych przez spółkę usług jest powiększany o należne wynagrodzenie – określane bądź w formie ryczałtowej, bądź jako iloczyn liczby zorganizowanych dla klienta wyjazdów służbowych oraz określonej w umowie ceny jednostkowej, bądź też jako procentowo ustalona marża.
Zdaniem wnioskodawcy, w każdym z przypadków możliwe jest zastosowanie procedury szczególnej VAT-marża.
Z powyższym podejściem nie zgodził się Dyrektor KIS. Organ wskazał, że niezależnie od stosowanej metody rozliczeń, za usługi turystyki nie mogą być uznane świadczenia związane z organizacją podróży stricte służbowej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta