Dyrektywa płatnicza – co się zmieni dla klienta banku?
Olga Mędraś Logowanie się do konta bankowości elektronicznej będzie wkrótce bardziej skomplikowane, ale przez to także bezpieczniejsze.
Po 14 września 2019 r. logowanie do konta w bankowości elektronicznej nie będzie tak proste jak dziś. Ale za to środki przechowywane na rachunkach będą bezpieczniejsze.
Choć od przyjęcia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366, zwanej powszechnie PSD2 (ang. Payment Services Directive), minęły już ponad trzy lata, sektor usług finansowych wciąż intensywnie dyskutuje i przygotowuje się na kolejny termin graniczny dostosowania realiów operacyjnych do specyfiki tej złożonej regulacji. Wiele już zostało zrobione. Z dniem 20 grudnia minionego roku zmianie uległy już m.in. zasady rozpatrywania reklamacji dotyczących usług płatniczych, kwestia rozgraniczenia momentu zlecenia wykonania oraz realizacji zlecenia płatniczego po godzinie granicznej czy też odpowiedzialności banków oraz płatnika za nieautoryzowane transakcje płatnicze.
Jest to jednak jedynie przedsmak kluczowych zmian – prawdziwa rewolucja pod hasłem integracji płatności usług detalicznych dopiero nadchodzi.
Posługując się przykładem banku: na co powinien przygotować się klient korzystający z inicjowania transakcji z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, aplikacji mobilnej czy też przyzwyczajony do uzyskiwania informacji o aktualnym saldzie na koncie za pośrednictwem call center/IVR? Przede wszystkim na to, że dostawca usług płatniczych zadba, aby uwierzytelnianie jego transakcji płatniczych było bardziej bezpieczne. Jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta