Poczta Polska pod rękę z Orlenem i Biedronką
Państwowy operator rzuca wyzwanie paczkomatom InPostu. Chce odebrać mu część rynku przesyłek, które trafiają do tych maszyn. Tymczasem DHL w tym roku zbuduje sieć 300 takich urządzeń.
InPost ze swoimi 4,8 tys. paczkomatów to praktycznie monopolista na rynku maszyn do odbioru paczek. A to jedna z popularniejszych form odbioru przesyłek w Polsce, która w zeszłym roku urosła o 39 proc. Nic dziwnego, że firmy kurierskie ruszają na wojnę o ten intratny segment.
Konkurencja InPostu
– Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych dostaw pod drzwi na rzecz odbioru przesyłek w punktach, które są bardzo wygodnym rozwiązaniem. Żyjemy w coraz większym biegu, często trudno jest nam określić godziny, w których będziemy przebywali w pracy czy domu, aby odebrać przesyłkę – wyjaśnia fenomen tego zjawiska Wojciech Kliber, członek zarządu brokera usług kurierskich Sendit.
Wtóruje mu Agnieszka Plencler, prezes Forum Konsumentów: – Automaty samoobsługowe to świetne rozwiązanie dla konsumentów, którzy cenią wygodę, a przede wszystkim oszczędność czasu. Tak duże zainteresowanie usługą jest odzwierciedleniem globalnego trendu convenience, czyli szukania przez konsumentów nie tylko dobrego produktu, ale też dostępności, wygody i użyteczności – komentuje Plencer.
Boom zamierza wykorzystać Poczta Polska (PP), która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta