Autokary podbierają pasażerów kolei
Konkurencja w dalekobieżnych przewozach autobusowych wymusza spadek cen, lepszą ofertę i poprawę komfortu podróżowania. A to złe wieści dla kolejarzy. adam woźniak
Darmowy dostęp do najpopularniejszych seriali telewizyjnych, filmów, gier, magazynów i audiobooków poprzez wi-fi mają od tego tygodnia pasażerowie FlixBusa. Przewoźnik uruchomił w blisko 60 autokarach system pokładowej rozrywki FLIXtainment, a Polska jest kolejnym po Szwecji, Danii i Francji krajem, w którym on działa. Podróżni mogą wybierać z oferty serwisów Amazon Prime i Audible. Wystarczy, że zalogują się z własnego urządzenia mobilnego do pokładowej sieci. – To kluczowy element, by uatrakcyjnić przejazd pasażerom, aby nie musieli zwracać uwagi na niedogodności, jak np. długi czas podróży – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. W środę przewoźnik uruchomił możliwość kupowania biletu głosowo za pośrednictwem Asystenta Google: od sprawdzenia najbardziej dogodnego połączenia do sfinalizowania transakcji. Ta usługa ma być przydatna m.in. dla osób starszych, mających trudności w korzystaniu z internetu. – Chcemy mieć przewagę konkurencyjną, wykorzystując różnego rodzaju technologie – dodaje Leman.
Klimatyzacja, wideo i defibrylator
W nowoczesność i wygodę inwestują także pozostali przewoźnicy. Przykładowo rzeszowski Marcel wprowadził na trasy Rzeszów–Kraków i Rzeszów–Lublin dziesięć komfortowych autokarów Irizar wyposażonych m.in. w klimatyzację, lodówkę, minibarek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta