Będzie więcej diesli na rynku używanych aut
Zakazy wjazdu do niemieckich miast dla starszych aut z silnikiem wysokoprężnym zwiększą ich napływ do Polski. Paradoksalnie może to nieco odmłodzić polski rynek wtórny. adam woźniak
Na przeszło 221,3 tys. używanych samochodów sprowadzonych z zagranicy w I kwartale 2019 r. już 58 proc. stanowiły auta przeszło dziesięcioletnie, podczas gdy w pierwszych trzech miesiącach 2018 r. było ich 56,6 proc. Przy tym średnia wieku prywatnego importu rośnie szybko. Z danych służby celnej wynika, że w 2014 r. odsetek przeszło dziesięcioletnich sprowadzanych samochodów nie przekraczał połowy. A w roku 2010 wynosił 43 proc.
Przewidywany wzrost
Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wciąż bardzo duży udział w imporcie mają samochody z silnikiem wysokoprężnym. W I kw. wyniósł 43,5 proc. To nawet minimalnie więcej (0,2 pkt proc.) niż w tym samym czasie przed rokiem. Jeszcze większy udział miały używane diesle w całym polskim rynku wtórnym. Jak podaje firma AAA Auto, jeden z największych dealerów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej należąca do Aures Holdings, od stycznia w komisach, na stronach internetowych oraz u dilerów pojawiło się 717,3 tys. ofert sprzedaży, w tym 383,5 tys. dotyczyło diesli. To przeszło 110 tys. więcej niż w przypadku samochodów benzynowych.
Jest bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta