Uczyć klientów, dbać o talenty
Wzmocnienie wizerunku, budowanie poczucia odpowiedzialności za otoczenie wśród pracowników i klientów – to tylko niektóre korzyści dla firm, które stawiają na edukację w ramach swojego CSR. A umożliwienie rozwoju pracowników to szansa na zatrzymanie największych talentów.
Pogramy z obszaru Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, coraz częściej stają się elementem długofalowej strategii rozwoju wielu firm. Ich szefowie traktują CSR jako przepis na zrównoważony rozwój i sposób budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Istotnym elementem CSR są działania edukacyjne.
– Działania z zakresu wspierania edukacji przez organizacje są właśnie próbą przygotowania się do tych wyzwań. Firmy bardzo różnie realizują zadania w tym obszarze. Powoływane są do tego celu między innymi fundacje, które angażują się na przykład w promowanie przedsiębiorczości, programy stypendialne czy projekty badawcze – wyjaśniają eksperci od CSR. Przykładem może być współpraca firm z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości poprzez coaching, mentoring czy szkolenia realizowane dla studentów przez pracowników firmy. Alternatywą mogą być wszelkiego rodzaju konkursy promujące innowacyjność lub inne pożądane na rynku kompetencje i wartości. Przykładem długofalowego działania edukacyjnego o wymiarze CSR jest autorski projekt ElektroEko „Moje miasto bez elektrośmieci". W jego zasięgu znajduje się obecnie co czwarty Polak, a w najbliższym czasie objętych nim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta