Czas na mikroauta. Nowa moda wjeżdża do miast
Pożyczane na minuty dwuosobowe pojazdy elektryczne to sposób na korki i brak miejsc parkingowych. Wkrótce na polskie ulice ruszą cztero- i trójkołowce od Traficara, Triggo i Hop.City. michał duszczyk
W poniedziałek w Warszawie zadebiutują mikroauta chińskiej marki Zhidou. Niewielkich rozmiarów, dwuosobowy samochód, którego bryła przypomina pojazd z kreskówki, będzie można wynająć w ramach carsharingu oferowanego przez firmę Traficar. Elektryki od lutego testowane były w Krakowie. – Zdały egzamin. Teraz wysyłamy je do stolicy – mówi Klaudia Dzwonek-Basiura, rzeczniczka Traficara. I dodaje, że na początek dostępnych będzie 40 aut.
Carsharing w nowej odsłonie
Zhidou model D2S to przedstawiciel coraz popularniejszej na świecie kategorii aut LEV (z ang. Light Electric Vehicle). To niewielkie elektryczne pojazdy, które świetnie nadają się do zatłoczonych metropolii. Eksperci wskazują, że dobrze radzą sobie w korkach ulicznych, bo mogą sprawnie poruszać się po buspasach. A do tego do ich zaparkowania wystarczy niewielka przestrzeń (na pojedynczym miejscu postojowym mieszczą się trzy pojazdy typu LEV). Nic dziwnego, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta