Zakupy nie muszą tonąć w niepotrzebnej folii
Po sklepach stacjonarnych również sprzedawcy internetowi walczą z nadmiarem plastiku. Nie tylko w formie narzucanej uniijną dyrektywą, wiele wdrożeń sięga znacznie dalej niż wymogi prawne. piotr mazurkiewicz
Antyplastikowa rewolucja zaczęła się na dobre, firmy wprowadzają zmiany w sposobie pakowania zamówień dla klientów. Unijna dyrektywa o zakazie sprzedaży plastikowych jednorazówek tylko przyspieszyła zmiany także w innych segmentach rynku. Zalando właśnie ogłasza inicjatywę przestawienia się na ekologiczne materiały opakowaniowe do 2020 r. – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Karton bez folii
– Opakowania są pierwszym, więc jednym z najważniejszych punktów kontaktu z klientami. Jest to jednak złożony temat – dążymy do zmniejszenia liczby zużywanych materiałów i uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska, ale musimy również zapewnić odpowiednią ochronę produktów w drodze do klienta – mówi Uwe Streiber, odpowiedzialny za obszar opakowań w Zalando SE.
– Jako platforma mamy wpływ na to, jakich surowców używamy, oraz możemy dostosowywać nasze procesy w taki sposób, aby zmniejszyć ich zużycie. Dzięki temu rozwiązujemy dwa problemy środowiskowe: ograniczamy emisję dwutlenku węgla oraz liczbę odpadów – dodaje.
Zalando usuwa plastikowe torby z przesyłek z kosmetykami, zainwestowało też w torby, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta