Czas na wdrażanie opracowanych strategii wzorniczych
Przedsiębiorcy, którzy przeprowadzili swoją firmę przez audyt wzorniczy i dysponują opracowaną w jego wyniku strategią, mogą ubiegać się o dofinansowanie etapu wdrożeniowego. Ten powinien kończyć się innowacją.
Odmieniony wygląd produktu lub jego opakowania, dodanie nowych atrakcyjnych funkcji, zwiększenie użyteczności lub wygody korzystania – wszystkie te działania mogą przyczynić się do poprawy wizerunku produktu, zwiększenia jego rozpoznawalność, a w konsekwencji przełożyć się na to, co najważniejsze dla każdego przedsiębiorcy – większą sprzedaż. Znacząco odmieniony produkt, powstały dzięki wykorzystaniu nowoczesnego wzornictwa, może także otwierać drogę do nowych rynków, w tym tych zagranicznych.
Zarówno tworzenie nowych wzorów, jak i ich późniejsze wykorzystanie wymaga odpowiednich nakładów. Pierwszy etap może bowiem oznaczać wymóg zatrudnienia dodatkowych osób lub wynajęcia zewnętrznej firmy, która przyjrzy się dotychczasowym osiągnięciom przedsiębiorstwa na tym polu i przygotuje specjalnie dla niej nowe rozwiązania. Etap ich wprowadzania może być jeszcze kosztowniejszy, gdy wymagać będzie dokonania inwestycji w rozbudowę firmy lub zakupu i montażu dodatkowych urządzeń albo wartości niematerialnych (maszyn, linii produkcyjnych, technologicznych, instalacji oprogramowania lub wykorzystania licencji, patentów, know-how).
Wprowadzanie strategii
Na sfinansowanie tych ostatnich działań przedsiębiorcy mogą uzyskać bezzwrotne dotacje. Chodzi tu o podjęcie kroków zmierzających do praktycznego wykorzystania (wdrożenia) rekomendacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta