Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojny cenowe na rynku AGD już się kończą, klient ma inne potrzeby

10 lipca 2019 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
źródło: materiały prasowe

W Europie mamy bardzo wysoki udział internetu w handlu sprzętem AGD. Jednak branża największe możliwości rozwoju widzi teraz na Wschodzie – mówi Adam Cich, nowy wiceprezes Electroluxu ds. sprzedaży w Azji, Afryce i Australii.

 

Po latach zarządzania sprzedażą Electroluxu w naszym regionie przejmuje pan ogromny region z 45 państwami Azji, Afryki i Australii.

Stanowisko obejmuję 1 sierpnia i mówimy tu o dużym i rozległym geograficznie terenie. W Europie wszędzie da się dolecieć w ok. 3 godz., może Kazachstan jest tylko trochę dalej. Teraz z Singapuru, gdzie znajduje się główna centrala Electroluxu na ten region i moje biuro, będę miał większe odległości do pokonania – do Sydney to 7 godzin, a do Afryki jeszcze dalej. Oczywiście nie chodzi o to, aby ciągle siedzieć w samolocie, ale bezpośrednie spotkania z lokalnymi zespołami to też ważna część prowadzenia biznesu. W tak wielkim regionie lokalne centrale Electrolux ma jeszcze w Dubaju, Szanghaju, Sydney i Bangkoku.

Będzie pan wiceprezesem ds. sprzedaży. Jak wygląda pozycja Electroluxu na tych rynkach?

W wielu krajach silne są marki, o których istnieniu w Europie nawet nie wiemy. W Australii sprzedajemy nasze produkty głównie pod lokalną marką Westinghouse, która ma bardzo mocną pozycję na tym rynku. Ale oferujemy tutaj też produkty z logo Electrolux, AEG i Zanussi, co daje nam w sumie 35 proc. rynku w tym kraju. Jesteśmy tam numerem 1. Mamy również mocną pozycję w Japonii, Korei, na Bliskim Wschodzie, ale już w Chinach nie mamy wielkiego udziału. To też będzie jeden z celów na nadchodzące...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11402

Wydanie: 11402

Spis treści
Zamów abonament