Zbliżeniowo, a jednak z PIN-em
Zdarza się, że transakcja, za którą chcemy zapłacić kartą zbliżeniowo, jest blokowana. Sprawdzamy dlaczego. Janina Blikowska
Powody mogą być różne – m.in. uszkodzona karta czy teraz po wdrożeniu dyrektywy unijnej PSD2 zbyt dużo takich transakcji w ostatnim czasie.
Pani Beata jest klientką Pekao SA. Od wielu miesięcy ma problem przy płatności kartą. – Przy każdej próbie płatności zbliżeniowej transakcja jest odrzucana, a transakcje z użyciem PIN normalnie przechodzą. Co może być tego powodem? – pyta.
Zdaniem Anny Markowskiej z biura prasowego banku taka sytuacja może wynikać z tego, że karta jest uszkodzona albo klient zrezygnował z płatności zbliżeniowych, gdy wnioskował o plastik lub wyłączył takie transakcje już po jego otrzymaniu. – W pierwszym przypadku należy zwrócić się do banku z prośbą o wymianę karty, w drugim – należy uruchomić w banku możliwość dokonywania transakcji zbliżeniowych – tłumaczy Anna Markowska.
Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim, zauważa, że powodem odrzucania płatności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta