Zmieniamy polską kolej
Na polską kolej trafi w tej perspektywie unijnej 110 mld zł. Kolejarze realizują obecnie największe w historii inwestycje i stawiają na jakość. Chodzi o to, by wszystkie projekty zrealizować raz a dobrze.
Główny cel inwestycji to zwiększenie jej pracy przewozowej. – Chcemy przenieść ruch z dróg na tory, przekonać pasażerów do transportu kolejowego. Kolej musi być szybka i przewidywalna. Podobnych parametrów szukają spedytorzy – zaznacza minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wzrosną prędkości
Tymczasem dziś średnia prędkość pociągów towarowych to niecałe 30 km/h. – Po zakończeniu Krajowego Programu Kolejowego wzrośnie do 45 km/h i myślę, że będzie to atrakcyjny parametr dla spedytorów – uważa minister. Zaznacza jednak, że efekt inwestycji ma być długofalowy i trwały, aby nie trzeba było dokonywać poprawek na już oddanych do użytku liniach. Podaje przykład linii Poznań–Bydgoszcz–Warszawa, modernizowanej 10 lat temu. – Ta modernizacja w części była wyrzuceniem pieniędzy w błoto, bo po ośmiu latach trzeba zaangażować kolejne publiczne fundusze, aby nie obniżać prędkości na mostach i zapewnić ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta