IT akceleratorem pocztowych zmian
Poczta Polska ewoluuje w kierunku nowoczesnego operatora – nie tylko logistycznego, ale również cyfrowego. Celem spółki jest zbilansowanie kurczących się przychodów z listów m.in. dynamicznie rosnącym segmentem paczek.
Poczta Polska (PP) znalazła się w kluczowym etapie swojego rozwoju, z firmy kojarzącej się głównie z dostarczaniem korespondencji, przekształca się w operatora, który może świadczyć wiele nowoczesnych usług. Idea jest taka, by motorem napędowym państwowej spółki, zamiast listów, stały się paczki. Segment kurierski szybko rośnie, co jest m.in. zasługą boomu na rynku e-commerce.
Ale PP zamierza wykorzystać również inny rynkowy trend – cyfryzację usług. To nieodzowne, jeśli operator nie chce paść ofiarą tzw. e-substytucji (zastępowanie listów korespondencją elektroniczną).
Zmierzenie się z tymi kluczowymi wyzwaniami dla Poczty wymaga jednak usprawnienia jednego z najważniejszych komponentów tych zmian – segmentu IT.
W centrum uwagi
– Na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, iż główne wyzwania Poczty nie są związane z IT. Dotyczą polepszenia wyniku przez pozyskanie nowych źródeł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta