Klient musi wiedzieć co kupuje w internecie
Wszystkie obowiązkowe informacje na temat żywności zamieszczane na stronie internetowej powinny być dostępne dla konsumenta zanim zdecyduje się on przystąpić do zakupu.
Taką wykładnię przepisów potwierdził w niedawnym orzeczeniu Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku. Sprawa dotyczyła decyzji organów inspekcji sanitarnej, które nakazały spółce zapewnić prawidłową prezentację i reklamę prezentowanych na stronach internetowych suplementów diety.
„Składniki" zamiast „skład"
Chodziło m.in. o to, że na stronie internetowej przy prezentacji produktów użyto sformułowania „skład". Natomiast zgodnie z art. 18 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności – wykaz składników rozpoczyna się lub jest poprzedzony właściwym nagłówkiem, który składa się z wyrazu "składniki" lub zawiera ten wyraz. W przypadku innego suplementu, zawierającego w swoim składzie kofeinę nie zamieszczono natomiast obowiązkowego komunikatu „zawiera kofeinę; nie zaleca się stosowania u dzieci i kobiet w ciąży"....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta