Pasażerowie poczekają na ochronę
Rzecznik praw pasażera nie może wypełniać swojej misji. Rząd nie dał mu pieniędzy. A skarg stale przybywa.
W kwietniu zeszłego roku klienci przewoźników lotniczych zyskali pomoc w ochronie swoich interesów. Rzecznik praw pasażerów miał prowadzić mediacje między podróżnymi a liniami lotniczymi, wspierać ubiegających się o rekompensaty za opóźnione lub odwołane loty, a także w razie odmowy przyjęcia na pokład samolotu. Jednak w ślad za zmianą prawa prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (przy którym działa rzecznik) nie zostały przyznane środki finansowe. Aż do jesieni rzecznik działał tylko na papierze.
Konieczna cierpliwość
– Biuro rzecznika zaczęło formalnie funkcjonować w składzie dwuosobowym od początku listopada 2019. r. – zaznacza Piotr Samson w piśmie do rzecznika praw obywatelskich. Powstały więc spore zaległości. Od kwietnia wpłynęło do niego ok. 4600 wniosków....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta