Fatalny początek roku dla e-aut
Elektryczne samochody nie tanieją, jak oczekiwano, wprowadzenie dopłat się opóźnia, a prąd w ładowarkach drożeje. Elektryczny car-sharing Vozilla we Wrocławiu już się poddał. To zły sygnał.
Car-sharing elektryczny, obok dopłat do zakupu samochodów na prąd, miał być jednym z głównych kół napędowych elektromobilności w Polsce. Przykład Vozilli z Wrocławia pokazuje, że tego rodzaju przedsięwzięcia w obecnej sytuacji rynkowej mogą ponieść klęskę. Z kolei dopłat wciąż nie ma. A jeśli w końcu wejdą w życie w zaplanowanej postaci i tak nie rozruszają rynku, jak oczekiwano.
Nierentowny biznes
– Ceny samochodów elektrycznych nie maleją, a zakładaliśmy, że będą tanieć. Drożeje prąd, zbyt wolno rozwija się infrastruktura. Nie widzimy szans, by w kilka lat ten biznes uzyskał rentowność – powiedział „Rzeczpospolitej" Artur Chojnacki, rzecznik Vozilli.
Wrocławska wypożyczalnia e-aut, pierwsze tak duże przedsięwzięcie w Polsce, w końcu ubiegłego tygodnia zapowiedziała zakończenie działalności. W najbliższych dniach zacznie wycofywać auta z ulic. Ostatnie zjadą przed końcem kwietnia.
– W konsekwencji dynamicznych zmian otoczenia oraz sytuacji na rynku projekt w obecnej formie stracił sens swojej kontynuacji – poinformował Miłosz Franaszek, szef projektu Vozilla. Po dwóch latach w jej systemie zarejestrowanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta