Ubywa okienek kasowych, przybywa doradców
Banki wyciągają wnioski z tego, że spora część ich klientów ceni nowinki technologiczne. Tworzą coraz więcej oddziałów, w których już nie wypłaci się gotówki w okienku kasowym.
– Rynek finansowy dostosowuje się do oczekiwań Polaków, widać to w rosnącej liczbie punktów akceptujących płatności bezgotówkowe. Według danych Fundacji Polska Bezgotówkowa na 1 tys. mieszkańców przypadają 23 terminale, niedawno było ich 16 – podaje Konrad Białek, dyrektor departamentu wsparcia sprzedaży w Alior Banku.
Coraz chętniej płacimy kartami, smartfonami i zegarkami, coraz rzadziej odwiedzamy oddziały. – Większość nieskomplikowanych usług ma dziś charakter samoobsługowy. Zauważalnie rośnie liczba placówek bez obsługi gotówkowej. Po III kwartale 2019 r. na polskim rynku istniały już 273 takie oddziały – mówi Krzysztof Styś, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w Alior Banku.
Eksperci podkreślają, że przekształcenie oddziałów gotówkowych w bezgotówkowe poprawia jakość obsługi i jej szybkość. – Głównym celem jest jednak bezpieczne przeniesienie transakcji z kanałów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta