500+ w całości idzie na elektronikę
W tym roku Polacy na sprzęt wydadzą ponad 27 mld zł. Rynek rośnie znacznie szybciej wartościowo niż ilościowo, więc chętniej sięgamy po produkty droższe. piotr mazurkiewicz
Wydatki na elektronikę to w Polsce doskonały miernik koniunktury i nastrojów konsumenckich. Dane firmy Euromonitor International zebrane dla „Rzeczpospolitej" pokazują, że branża daje powody do optymizmu.
W 2019 r. rynek urósł 6,5 proc. i w tym roku ten wynik zostanie co najmniej powtórzony. W efekcie poziom wydatków na elektronikę konsumencką przekroczy 27 mld zł.
Jak zauważa Euromonitor International w swoim opracowaniu, rynek w ujęciu ilościowym wzrośnie 1 proc., do ponad 22,7 mln sztuk. Sporo wyższe tempo wzrostu w ujęciu wartościowym to jasny sygnał, że kupowany jest sprzęt coraz droższy i bardziej zaawansowany, a uznanie klientów zdobywają coraz to nowe kategorie.
Nowości na fali
– Spodziewamy się zwyżek w większości kategorii produktów. Producenci zapowiadają ciekawe nowości w segmencie telewizorów, a w tym roku odbędzie się Euro 2020 i igrzyska olimpijskie w Tokio. Tego typu wydarzenia zawsze stymulują sprzedaż w segmencie TV – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Oddzielną kategorią, zasługującą na wyróżnienie, jest gaming. Przed nami ciekawy rok premier hitowych gier, które z pewnością wpłyną na sprzedaż konsol do gier, laptopów i komputerów stacjonarnych, a także akcesoriów dla graczy – dodaje.
Z badania sieci RTV Euro AGD wynika, że 68...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta