Biznes zaczyna cenić potencjał badań
Innowacja pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją – twierdzą rodzimi liderzy B+R.
Innowacyjność zyskuje w polskich firmach na znaczeniu. Z danych zebranych przez „Rzeczpospolitą" wynika, że trendy wyznaczają m.in. takie firmy jak informatyczny gigant Asseco Poland czy producent farmaceutyków z Dębicy Olimp Lab. W tej pierwszej firmie w latach 2017–2018 wydatki na badania i rozwój (B+R) wzrosły o imponujące 54 proc., z kolei w drugiej zwiększono zatrudnienie w działach B+R o niemal 10 proc.
Klimat bez znaczenia
Jak pisaliśmy w środę, Polska pod względem innowacyjności zajmuje dopiero 27. miejsce na 35 państw na świecie zbadanych przez Związek Przemysłu Niemieckiego. Ale z naszymi firmami pod względem działań B+R, patentowania i tworzenia nowatorskich rozwiązań nie jest aż tak źle. Według najnowszego rankingu „Rzeczpospolitej" mamy spore grono przedsiębiorstw, które napędzane są przez nowe technologie i naukowców. Wśród liderów są m.in. Selvita, EC Engineering, CD Projekt, Zortrax, Syndatis, Ciech i Asseco.
Ta ostatnia firma w ub.r. prowadziła aż 64 projekty badawczo-rozwojowe. Co istotne, jak wskazuje Grzegorz Warzocha, dyrektor Biura Projektów Unijnych, Asseco Poland, zdecydowana większość z nich realizowana jest ze środków własnych. – To potwierdza wysoki potencjał w opracowaniu i wdrażaniu innowacji przez naszą spółkę – komentuje.
Innowacje są wpisane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta