Miliardy na poprawę jakości obsługi na kolei
Polska kolej realizuje rekordowy program inwestycyjny. Dzięki miliardowym nakładom zwiększy się dostępność kolei dla Polaków, wzrośnie komfort podróży oraz oczekiwania na pociąg. Istotnie skrócą się też czasy przewozów osobowych i towarowych. Materiał powstał we współpracy z Grupą PKP
Spółki z Grupy PKP realizują największe w historii inwestycje. Ich skutkiem będzie wzrost efektywności przewozów osobowych i towarowych. Dla pasażerów oznacza to wygodniejsze i szybsze połączenia, a także ofertę zupełnie nowych usług. Dla firm – możliwość sprawniejszego przewozu towarów.
Nowoczesne dworce
Realizowany przez spółkę PKP SA Program Inwestycji Dworcowych (PID) to pierwszy tak duży program tego typu w Polsce. Firma zamierza zmodernizować lub zbudować od nowa łącznie ok. 200 obiektów. Do dyspozycji podróżnych są już m.in. odnowione dworce w Chojnowie, Pruszkowie i Żaganiu. Prace trwają m.in. w Skarżysku-Kamiennej i Nidzicy.
Jednym z założeń PID jest dostosowywanie dworców do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonej mobilności. Są więc instalowane m.in. windy, pochylnie, tablice multisensoryczne oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących.
Kolej sięga także po nowości. Wśród nich są innowacyjne dworce systemowe (IDS) – nowoczesne budynki stawiające na ekologię (np. panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED, odzysk wody deszczowej do spłukiwania toalet, pompy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta