Wybrane branże i sektory ruszą ze swoimi produktami na podbój świata
Jeszcze tylko do jedenastego marca trwa nabór wniosków o dofinansowanie udziału w zagranicznych targach, wystawach i misjach gospodarczych, które to wydarzenia mają promować polskie firmy i ich produkty.
„Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand" to jedno z działań programu „Inteligentny rozwój" (nr 3.3.3). Za jego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, a postawionym przed nim celem jest zwiększenie rozpoznawalności polskiej gospodarki, a w szczególności kilku wybranych sektorów na świecie, a tym samym przyczynienie się do zwiększenia liczbylub wartości zawieranych kontraktów międzynarodowych i uczynienia polskiego eksportu skuteczniejszym. To ostatnie powinno m.in. oznaczać odważniejsze wchodzenie rodzimych firm na odleglejsze, tj. pozaeuropejskie rynki. W tej chwili zdecydowana większość towarów i usług, jakie eksportujemy, trafia na rynek europejski, w szczególności do państw Unii Europejskiej.
Z jednej strony jest to zjawisko naturalne, nie budzące zaskoczenia. Te rynki są nam najbliższe i geograficznie, i kulturowo. Do tego dochodzą ułatwienia w postaci (prawie) wolnej wymiany i swobodnego przepływu kapitału. Niebagatelne znaczenie mają także liczne inwestycje zagranicznych (w tym właśnie europejskich) firm w Polsce, które zlokalizowały tutaj całość lub część swojej produkcji i wytwarzane towary wysyłają do innych państw, w tym także swoich macierzystych. Formalnie jednak na potrzeby statystyki jest to polski eksport.
Poszerzyć ekspansję
Niemniej istnieje także duża grupa rodzimych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta