Polacy ruszyli po ekspresy, kawa rozpuszczalna traci rynek
W 2019 r. sprzedało się w Polsce blisko 500 tys. ekspresów, a kawę w ziarnach kupuje już 30 proc. gospodarstw domowych. piotr mazurkiewicz
Polski rynek kawy to ok 6 mld zł rocznie, z czego ok. połowy to wydatki gospodarstw domowych. Rynek jest stabilny, według danych GfK zebranych dla „Rzeczpospolitej" w 2019 r. wzrósł o 2 proc.
Wewnątrz tej kategorii zmiany są coraz większe. Spada znaczenie kawy rozpuszczalnej, choć jest wciąż liderem – w 2019 r. aż 78,7 proc. gospodarstw domowych dokonało choć raz zakupu takiej kawy, ale to spadek o 6,7 pkt proc. stosunku do 2014 r.
– W tym okresie kawa instant straciła ok. 13 proc. pod względem wartości i ok 14 proc. pod względem ilości. Jedynie w 2019 r. widoczny był niewielki wzrost ilości sprzedaży – mówi Aleksandra Gębarowska, konsultant Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Rośnie za to znaczenie kawy ziarnistej, którą kupuje już 30 proc. gospodarstw. – Widoczny wzrost widać w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta