Jak nabyć i chronić prawa do znaków towarowych w USA
Na zatłoczonym rynku amerykańskim znaki towarowe pozwalające na szybkie rozpoznanie towarów lub usług stają się często jednym z najcenniejszych aktywów firmy.
Jako że prawo własności intelektualnej jest prawem terytorialnym, a więc obowiązującym jedynie na terenie rodzimej jurysdykcji, polskie firmy działające lub planujące rozpoczęcie działalności na rynku amerykańskim powinny zarejestrować swoje znaki w amerykańskim urzędzie patentowym. Dzięki temu uzyskają dostęp do szerokiego wachlarza ochrony przed nieautoryzowanym kopiowaniem lub podrabianiem towarów lub usług objętych znakiem.
1. Czym jest znak towarowy
Znak towarowy gwarantuje wyłączność używania danego znaku w celu oznaczenia źródła towaru lub usługi. W praktyce znaki towarowe pozwalają konsumentom odróżnić towary lub usługi jednej firmy od towarów lub usług jej konkurentów. Dodatkowo znak towarowy jest często synonimem pewnej jakości, statusu, ceny lub wartości.
W Stanach Zjednoczonych znaki towarowe są chronione zarówno na poziomie federalnym, jak i stanowym. Na poziomie federalnym są one rejestrowane w agencji federalnej United States Patent and Trademark Office (USPTO), natomiast na poziomie stanowym rejestruje się je w lokalnych urzędach na podstawie praw stanowych o przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji. W odróżnieniu od rejestracji stanowych znak towarowy zarejestrowany w rejestrze federalnym zapewnia ochronę na terenie całych Stanów. Z tego powodu rejestracje federalne są najlepszą opcją dla firm zagranicznych lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta