Stołeczne centrum bez zakazu dla starych aut
Nie jesteśmy jeszcze na takim etapie, żeby wyznaczać w mieście tereny, na które nie mogą wjeżdżać samochody spalinowe – mówi Rafał Soszyński, wiceprezydent Warszawy.
Chciałoby się powiedzieć, cytując klasyka, że nadeszła wiekopomna chwila. Warszawa podpisała pierwszą umowę w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w sprawie budowy parkingu podziemnego pod placem Powstańców Warszawy. Jakie są założenia tej inwestycji?
To prawda, to pierwsza tego typu inwestycja rozstrzygnięta w formule PPP. Inwestor wybuduje całą inwestycję i będzie nią zarządzał przez 40 lat. Przez cały ten okres parking będzie jednak własnością miasta. Zgodnie z umową w ciągu 48 miesięcy koncesjonariusz zaprojektuje, a następnie wybuduje pod placem czterokondygnacyjny parking, na 420 miejsc postojowych.
Jakie koszty ratusz poniesie w związku z tą inwestycją?
Z naszej perspektywy wkład finansowy jest niewielki. Poniesione zostały jedynie koszty operacyjne.
Można się spodziewać, że po pierwszej umowie zawartej w trybie PPP będą kolejne?
Z całą pewnością tak. Należę do entuzjastów tego typu projektów. Projekty PPP opierają się na założeniu, że podmiot posiadający dane dobro – w przypadku Warszawy są to atrakcyjne grunty – może zaoferować je jako miejsce eksploatacji. A na świecie, w Europie i również w Polsce mamy inwestorów, dla których długotrwałe, niskomarżowe, ale pewne, inwestycje infrastrukturalne są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta