Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Duża grupa firm potrzebuje nowego modelu biznesowego

13 marca 2020 | Ekonomia i rynek
Pracownicy oczekują, że ich pracodawcy aktywnie przyłączą się do promowania kwestii społecznych i środowiskowych – stwierdzili uczestnicy debaty
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Pracownicy oczekują, że ich pracodawcy aktywnie przyłączą się do promowania kwestii społecznych i środowiskowych – stwierdzili uczestnicy debaty
marzena strzelczak dyrektorka generalna  Forum Odpowiedzialnego Biznesu
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
marzena strzelczak dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu
 prof. krzysztof obłój Akademia Leona Koźmińskiego  i Uniwersytet Warszawski
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
prof. krzysztof obłój Akademia Leona Koźmińskiego i Uniwersytet Warszawski
katarzyna byczkowska prezes zarządu BASF Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
katarzyna byczkowska prezes zarządu BASF Polska
prof. rafał mrówka kierownik Programu MBA warszawskiej SGH
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
prof. rafał mrówka kierownik Programu MBA warszawskiej SGH

Wiele wskazuje na to, że czasy, gdy przedsiębiorstwa musiały i chciały być głównie maszynkami do zarabiania pieniędzy, wykazującymi coraz większe zyski najlepiej co kwartał, właśnie się kończą. Społeczeństwa chcą zmian.

 

Według światowego badania agencji Edelman 76 proc. respondentów twierdziło w 2018 r., że to szefowie firm powinni przejąć inicjatywę w działaniach prośrodowiskowych, zamiast czekać, co narzucą im rządy. W 2019 r. ten odsetek wynosił 74 proc. Pracownicy oczekują także, że ich pracodawcy aktywnie przyłączą się do promowania kwestii społecznych i środowiskowych.

Uczestnicy debaty „Odpowiedzialne przywództwo" starali się określić, co takie oczekiwania załóg oznaczają dla szefów i menedżerów firm.

Naglące pytania

Jak zmieniają się wymagania im stawiane? Czy polscy liderzy biznesu dostrzegają i uwzględniają już teraz coraz bardziej widoczne także u nas oczekiwania, które wymagają niekiedy podjęcia trudnych decyzji biznesowych, np. rezygnacji z niektórych surowców, niektórych dostawców? Czy są gotowi na zmianę sprawdzonych i efektywnych sposobów działania? Czy i jak można pogodzić oczekiwania społeczne z oczekiwaniami inwestorów, by firma stale, a najlepiej co kwartał, zwiększała przychody, zyski i swoją wartość?

Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, podała, że w przywoływanym już badaniu Edelmana 92 proc. respondentów oczekiwało, że prezesi będą zabierać glos w ważnych sprawach społecznych i środowiskowych i że te oczekiwania ciągle rosną....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11607

Wydanie: 11607

Spis treści

Reklama

Komunikaty+drobne

Okładka reklamowa

Ekologia i Rynek A29

Sport A30

Nieprzypisane

Zamów abonament