Polityka czasu koronawirusa
Wiemy już dziś, że zagrożenie koronawirusem radykalnie zmieni warunki prowadzenia kampanii prezydenckiej. Z jednej strony zakaz zgromadzeń publicznych uniemożliwi wielkie konwencje czy organizację wieców wyborczych, z drugiej zaś sami kandydaci, by wykazać się poczuciem odpowiedzialności, decydują o przeniesieniu kampanii z realu do wirtualu. Pozostanie więc walka na plakaty wieszane na płotach oraz korzystanie z mediów elektronicznych, a w szczególności społecznościowych.
To może zasadniczo zmienić warunki gry. Po pierwsze, dużo mniejsze znaczenie może mieć przewaga finansowa kandydatów popieranych przez największe partie. Wykupywanie reklam na platformach społecznościowych oraz w sieci pozwala znacznie precyzyjniej je zaadresować przy równoczesnym radykalnym obniżeniu kosztów w porównaniu z reklamami klasycznymi. Po drugie, może prowadzić do nieoczekiwanych wyborczych wyników, ich „spłaszczenia". W kampanii internetowej kilka dobrych pomysłów, dobre zrozumienie działania mediów społecznościowych, może małym komitetom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta