USA i Chiny ostro rywalizują i zasypują świat nowinkami
Te dwa rynki wytyczają większość nowych trendów w sektorze. Głównie dzięki laboratoriom Alibaby i Amazona. Ci dwaj najwięksi internetowi sprzedawcy na świecie reprezentują też dwa rynki, które dominują, jeśli chodzi o świat online.
Największym rynkiem e-handlu na świecie są Chiny, ale z kolei największym sprzedawcą jest amerykański Amazon. To on jest głównym rywalem chińskiej grupy Alibaba z platformami Taobao, Tmall, Aliexpress i innymi.
Obydwie firmy dawno przestały się zajmować wyłącznie handlem internetowym, teraz oferują także szeroko rozumianą rozrywkę, sprzedają treści online, produkują filmy, a nawet prowadzą sieci hipermarketów czy hoteli.
Wyścig o prestiż
Od lat trwa między nimi wyścig na nowe pomysły, na którym zyskuje cała branża, ponieważ firmy, starając się wyprzedzić konkurencję, rozwijają nowe technologie.
Według badania eMarketera w 2018 r. Chińczycy wydali w sieci ponad 1,5 bln dol., podczas gdy Amerykanie ledwie przekroczyli 30 proc. tej kwoty. Do tego na tak ogromnym rynku karty rozdaje grupa Alibaba, jej główny serwis (ale niejedyny) kontroluje ponad 50 proc. sprzedaży.
– Sklepy muszą odpowiedzieć na nowe potrzeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta