Wirus sprzyja suplementom
Chociaż pandemia skłoniła wielu Polaków do zaciśnięcia pasa, to nie oszczędzaliśmy na zdrowiu. ANITA BŁASZCZAK
– Polscy konsumenci od kilku lat stawiają zdrowie na pierwszym miejscu wśród swoich obaw, co potwierdza też nasze badanie Consumer Confidence Index – zwraca uwagę Katarzyna Reizer, konsultant w firmie badawczej Nielsen, komentując wyniki jej przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" analizy zakupów Polaków w pierwszych dziesięciu tygodniach pandemii (od końca lutego do 10 maja br.). Jak wynika z tej analizy, koronawirus wywołał – nie tylko zresztą w Polsce – prawdziwy zakupowy rollercoaster, bo wydatki na różne grupy produktów ulegały gwałtownym zmianom.
Zakupy na zapas
Jednak w podsumowaniu dziesięciu tygodni widać, że wielkim wygranym czasu pandemii były produkty zdrowotne – w tym leki bez recepty (OTC) i suplementy diety. Zanotowały w tym czasie 40-proc. wzrost zakupów w skali roku.
Leczniczy boom odnotowali dystrybutorzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta