Lepsza interpretacja niż porada przez telefon
Powoływanie się na zasadę zaufania do organów państwa nie daje gwarancji zwycięstwa w sporze z fiskusem – mówi Piotr Świniarski, adwokat, właściciel kancelarii podatkowej.
Krajowa Informacja Skarbowa podała, że od stycznia do maja br. udzieliła prawie 600 tys. telefonicznych odpowiedzi na pytania podatników. Co taka odpowiedź daje np. przedsiębiorcy pytającemu o ulgi podatkowe?
Odpowiedź infolinii KIS to cenna wskazówka dla tych, którzy mają wątpliwości przy podatkowym rozliczeniu. Ale formalnie nic podatnikom nie gwarantuje. Może się okazać, że przedsiębiorca zastosuje się do wskazówek konsultanta z KIS, a jego urząd skarbowy będzie miał w tej sprawie inne zdanie.
Co na to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta