W czasie pandemii pracownicy rzadziej skarżą się na pracodawców
Chociaż trudna sytuacja wielu firm odbija się także na ich załodze, to Państwowa Inspekcja Pracy zarejestrowała w ostatnich czterech miesiącach mniej zgłoszeń nieuczciwych praktyk wobec pracowników niż rok wcześniej. ANITA BŁASZCZAK
– W dobie kryzysu gospodarczego plan kwartalny zwiększają mi o jedną trzecią! – narzeka pracownik dużego banku na forum popularnego portalu z opiniami o pracodawcach, GoWork. – Raz było lepiej, drugi raz gorzej, ale to co, dzieje się w tej chwili, w dobie Covid-19 przekracza wszelkie normy – skarży się tam pracownik firmy produkcyjnej, a z kolei specjalista w jednej z firm pożyczkowych krytykuje pracodawcę, za to że „zwolnił wielu pracowników podczas pandemii, miał ich gdzieś i to czy mają, za co żyć".
Adam Kosieradzki, prezes GoWork, twierdzi, że w czasie pandemii liczba zamieszczanych na portalu opinii rosła niekiedy o 200 proc. względem podobnego okresu ubiegłego roku. Przybyło też negatywnych komentarzy.
Problemy z wypłatami
– Pracownicy często zostali pozbawieni pracy, wypowiedzenie przekazywano im listownie, a wyjaśnienie – telefonicznie. Dlatego wiele osób zadawało pytanie, jakie pracodawca ma prawa, jak są chronieni pracownicy, co mogą w danej sytuacji zrobić. Odnotowaliśmy zdecydowany wzrost negatywnych emocji wśród osób, które znalazły się w podobnej sytuacji i dzieliły się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta