Przewoźnika na linii do 50 km nie można było ukarać
Praktyka zamiennego stosowania pojęć: rozkład czasu pracy, harmonogram czasu pracy i ewidencja czasu pracy, nie ma potwierdzenia w przepisach.
Każdy obywatel w Polsce, zwłaszcza przedsiębiorca powinien wiedzieć jakie obowiązki nakłada na niego państwo. A odpowiednie inspekcje i urzędy mają prawo sprawdzać, kto wywiązuje się z nich sumiennie, a kto nie. Mogą też surowo karać za ich łamanie. Urzędnicy muszą jednak pamiętać, że i oni mają swoje obowiązki, a w pracy muszą trzymać się litery prawa. Obowiązków nie mogą „wymyślać" ani karać za coś czego nie ma w przepisach.
O tej prostej, acz fundamentalnej, zasadzie przypomniał urzędnikom Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w wyroku z 3 września 2020 r. dotyczącym obowiązków przewoźnika.
Obowiązki pracodawcy...
W sprawie chodziło o karę za kilka przewinień związanych m.in. z pracą kierowców, która została nałożona na przedsiębiorcę wykonującego przewozy na liniach regularnych do 50 km. Po kontroli w marcu 2019 r. wojewódzki inspektor transportu drogowego wytknął mu kilka naruszeń, m.in. brak harmonogramu okresów pracy kierowcy obejmującego wszystkie okresy aktywności każdego z nich....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta