Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odpowiedź CFO na nowe wyzwania

21 października 2020 | Ekonomia i rynek
Eksperci rozmawiali o wyzwaniach dla firm związanych ze zmianami otoczenia biznesowego oraz o roli dyrektorów finansowych w tych wyzwaniach
źródło: materiały prasowe
Eksperci rozmawiali o wyzwaniach dla firm związanych ze zmianami otoczenia biznesowego oraz o roli dyrektorów finansowych w tych wyzwaniach
Jakub Bejnarowicz dyrektor regionalny na Europę, CIMA
źródło: materiały prasowe
Jakub Bejnarowicz dyrektor regionalny na Europę, CIMA
Mariusz Dziurdzia partner PwC Polska
źródło: materiały prasowe
Mariusz Dziurdzia partner PwC Polska
Wojciech Wieroński CFO Dr Max Polska i członek Rady CIMA
źródło: materiały prasowe
Wojciech Wieroński CFO Dr Max Polska i członek Rady CIMA
Agnieszka Kręciszewska general manager  w Caparol Polska
źródło: materiały prasowe
Agnieszka Kręciszewska general manager w Caparol Polska
Karol Bisek dyr. finansowy na Region Europy Środkowo-Wschodniej w KONE
źródło: materiały prasowe
Karol Bisek dyr. finansowy na Region Europy Środkowo-Wschodniej w KONE
Bartek Ostrowski szef działu finansów  w UBS - EMEA/Poland
źródło: materiały prasowe
Bartek Ostrowski szef działu finansów w UBS - EMEA/Poland

Jakie zmiany w strategii finansowej firm wymusił kryzys, jaka jest rola dyrektora finansowego w nowoczesnej organizacji? Jakie stoją przed nim wyzwania, związane nie tylko z pandemią, ale także z przyspieszeniem zmian w działaniu przedsiębiorstw? JEREMI JĘDRZEJKOWSKI

 

Te zagadnienia były osią debaty „Jak na wyzwania dla biznesu związane z epidemią Covid-19 odpowiadają dyrektorzy finansowi?", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" i Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants).

Jakub Bejnarowicz, dyrektor regionalny na Europę CIMA, wskazał, że pandemia zaburzyła wszystkie elementy dotychczasowych strategii firm. – Liderzy organizacji zajmują się zarządzaniem ryzykiem i w naturalny sposób antycypują zagrożenia. Natomiast to, co się wydarzyło, przewidziało niewiele organizacji. W wymiarze strategicznym obecna sytuacja wymaga dynamicznego dostosowywania zasobów, działań, do zmieniających się okoliczności biznesowych – ocenił.

– Sytuacja wymagała jeszcze większego zaangażowania ze strony liderów, także liderów w finansach. Np. w przypadku firm produkcyjnych była to kwestia zaburzenia łańcuchów dostaw. Wymagała ona szybkiej reakcji ze strony zarządów i dyrektorów finansowych w kontekście zapewnienia ciągłości działań biznesowych. Ale bardzo negatywne zmiany nastąpiły też w kontakcie z odbiorcą, klientem. W wielu przypadkach organizacje musiały zmienić sposób dostarczania produktu, postawić na kanały online. W wielu przypadkach było też tak, że popyt był znacznie niższy od przewidywań z początku roku. Pociągało to za sobą konieczność przemodelowania strategii,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11793

Wydanie: 11793

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament