E-doręczenia z sądu i urzędu
W ciągu najbliższej dekady korespondencja z podmiotami publicznymi będzie stopniowo przybierała formę elektroniczną.
7 października Sejm uchwalił ustawę o doręczeniach elektronicznych, mającą na celu implementowanie do polskiego porządku prawnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Rozporządzenie eIDAS). Tekst ustawy został przekazany do Senatu celem prowadzenia nad nim dalszych prac.
Obowiązkowy e-adres
Zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych, w ciągu najbliższej dekady korespondencja z podmiotami publicznymi będzie stopniowo przybierała formę elektroniczną. Ma się ona odbywać pod dwoma głównymi postaciami: publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego świadczonej przez państwo oraz kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, świadczonej przez odpowiednie podmioty certyfikowane. Podmioty publiczne będą korzystać z usługi publicznej zaś podmioty niepubliczne będą mogły wybrać pomiędzy publiczną usługą e-doręczenia a kwalifikowaną usługą e-doręczenia.
Podmiot publiczny będzie obowiązany do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych. W tym celu będzie musiał złożyć odpowiedni wniosek do ministra właściwego ds. informatyzacji,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta