Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Transport musi się zmieniać, by chronić środowisko

10 listopada 2020 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Uczestnicy debaty wskazywali,  że Polska na różnych polach aktywnie uczestniczy w transformacji sektora transportowego
źródło: materiały prasowe
Uczestnicy debaty wskazywali, że Polska na różnych polach aktywnie uczestniczy w transformacji sektora transportowego
Dyskusja  o transporcie jest w cieniu debaty o węglu czy gazie, a to ropa jest pierwszym surowcem energetycznym konsumowanym  na świecie  Michał Kurtyka minister klimatu i środowiska
źródło: materiały prasowe
Dyskusja o transporcie jest w cieniu debaty o węglu czy gazie, a to ropa jest pierwszym surowcem energetycznym konsumowanym na świecie Michał Kurtyka minister klimatu i środowiska
Najważniejsze jest, jak szybko Polska skorzysta z transferu technologii i jak sprawnie  – w oparciu o dostępne pieniądze – wdroży rewolucję transportową Kamil Wyszkowski prezes Rady UN Global Compact Network Polska
źródło: materiały prasowe
Najważniejsze jest, jak szybko Polska skorzysta z transferu technologii i jak sprawnie – w oparciu o dostępne pieniądze – wdroży rewolucję transportową Kamil Wyszkowski prezes Rady UN Global Compact Network Polska
Jeżeli spojrzymy choćby na wartość inwestycji w całym programie inwestycyjnym CPK, to jest to nawet bardziej program kolejowy  niż lotniczy Marcin Horała pełnomocnik rządu  do spraw CPK
źródło: materiały prasowe
Jeżeli spojrzymy choćby na wartość inwestycji w całym programie inwestycyjnym CPK, to jest to nawet bardziej program kolejowy niż lotniczy Marcin Horała pełnomocnik rządu do spraw CPK
Mamy programy modernizacyjne warte miliardy złotych, wspomagane środkami unijnymi. Stoimy u progu cywilizacyjnego skoku kolei Wojciech Orzech prezes PKP Energetyka
źródło: materiały prasowe
Mamy programy modernizacyjne warte miliardy złotych, wspomagane środkami unijnymi. Stoimy u progu cywilizacyjnego skoku kolei Wojciech Orzech prezes PKP Energetyka

Nie można mówić o dekarbonizacji i drodze do neutralności klimatycznej Unii Europejskiej bez zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest transformacja transportu.

 

Jak konieczność dbania o środowisko i zatrzymania niekorzystnych zmian klimatu wpływa na zmiany w sektorze transportu. Jakie są pomysły i możliwości zmian. Jak długo potrwa ta transformacja i jakie będą jej koszty. M.in. o tym rozmawiali uczestnicy debaty „Transport a klimat – priorytety nowego paradygmatu rozwoju sektora" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" w cyklu „Walka o klimat".

Rewolucja technologiczna

już się dzieje

Rozpoczynając dyskusję Michał Kurtyka, minister klimatu i środowiska, ocenił, że transport przez wiele lat chował się nieco w cieniu dyskusji na temat polityki klimatycznej, która obejmowała energetykę.

– Tymczasem 25 proc. emisji w całej Unii Europejskiej to są emisje transportowe. Znaczna ich większość powstaje w transporcie drogowym: na poziomie UE te emisje stanowią trzy czwarte całej emisji w transporcie, a w przypadku Polski aż 93 proc. – mówił minister. – Dyskusja o transporcie pozostała nieco w cieniu debaty o węglu czy gazie, a to ropa naftowa jest pierwszym surowcem energetycznym konsumowanym na świecie i ta dyskusja powinna w znacznie większym stopniu dotyczyć ropy i w szczególności transportu drogowego – dodał.

Jak jednak podkreślił, w transporcie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11810

Wydanie: 11810

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament