Wpływ pandemii na strategię w firmach outsourcingowych
Praca zdalna każdej firmy musi być poprzedzona wieloma przygotowaniami w postaci digitalizacji dokumentów, sprawdzenia przepustowości łącz internetowych, liczby VPB, a przede wszystkim kontaktów z dotychczasowymi klientami.
Pojawienie się wczesną wiosną 2020 r. pandemii stało się testem dla wielu firm na świecie, pod względem zdolności adaptacyjnych w nagle zmieniającym się otoczeniu. Prowadzenie biznesu w ostatnich latach nacechowane było dużą zmiennością i wymagało w zarządzaniu przestawienia się na elastyczność i adaptowalność, niemniej jednak pandemia pokazała, że zmienność warunków otoczenia gospodarczego może przybrać rozmiary niezwykle zaskakujące. Umiejętność bardzo szybkiej adaptacji stała się kluczowa dla zabezpieczenia kontynuacji działalności. Mając na uwadze strategię długoterminową oraz biorąc również pod uwagę opinie ekspertów z wielu dziedzin, ze szczególnym uwzględnieniem wirusologii, wszyscy musimy być przygotowani na wiele zawirowań w otoczeniu biznesowym, podobnych do COVID-19. Tutaj chciałabym odnieść się do branży usług outsourcingowych, szczególnie outsourcingu usług księgowych oraz kadrowo-płacowych.
Praca zdalna
Pandemia stoi za odkryciem pracy zdalnej w wielu branżach, jak również dla regulatora, bowiem nasz kodeks pracy odnosi się tylko do telepracy, a to nie do końca odpowiada wszystkim formom pracy zdalnej. Czy praca zdalna powinna być odkryciem? Chyba nie, warto raczej powiedzieć, że pandemia zmusiła do zmiany stanowiska wielu niedowiarków, że w takim schemacie organizacyjnym można pracować bez szkody dla terminów realizacji prac i ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta