Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody

23 lutego 2021 | Ekonomia i rynek | Martin Śliwa
Porsche GT3 to jedno  z najbardziej wyścigowych aut, jakimi można oficjalnie poruszać się  po publicznych drogach
źródło: materiały prasowe
Porsche GT3 to jedno z najbardziej wyścigowych aut, jakimi można oficjalnie poruszać się po publicznych drogach

Nowe Porsche 911 GT3. Jego motoryzacyjne narodziny można porównać do zaćmienia Słońca. To wydarzenie, które zawsze robi ogromne wrażenie.

 

Jeszcze nigdy GT3 nie było tak blisko motorsportu i wyczynowych wersji. Nowe zawieszenie przedniej osi, udoskonalona aerodynamika, wolnossący silnik. Jest szybsze – pokonuje Nurburgring poniżej 7 minut. W przypadku GT3 wystarczy podać dane techniczne, żeby się nim zachwycić. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 6000 obr./min, ale silnik kręci do 9 tys. obrotów. Kto dzisiaj potrafi zrobić taki silnik w sposób legalny, zgodny z normami spalin? Tylko Porsche. Bez turbo, bez trików. I tak się dzieje już 22 lata. Bo tyle właśnie trwa historia modeli GT3.

Bez turbodoładowania

Wszystko zaczęło się w roku 1999 od GT3 opartego na modelu 911 z serii 996. 3,6-litrowy bokser osiągał 7800 obr., miał 360 KM mocy i sześciobiegową manualną skrzynię...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11895

Wydanie: 11895

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament