911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody
Nowe Porsche 911 GT3. Jego motoryzacyjne narodziny można porównać do zaćmienia Słońca. To wydarzenie, które zawsze robi ogromne wrażenie.
Jeszcze nigdy GT3 nie było tak blisko motorsportu i wyczynowych wersji. Nowe zawieszenie przedniej osi, udoskonalona aerodynamika, wolnossący silnik. Jest szybsze – pokonuje Nurburgring poniżej 7 minut. W przypadku GT3 wystarczy podać dane techniczne, żeby się nim zachwycić. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 6000 obr./min, ale silnik kręci do 9 tys. obrotów. Kto dzisiaj potrafi zrobić taki silnik w sposób legalny, zgodny z normami spalin? Tylko Porsche. Bez turbo, bez trików. I tak się dzieje już 22 lata. Bo tyle właśnie trwa historia modeli GT3.
Bez turbodoładowania
Wszystko zaczęło się w roku 1999 od GT3 opartego na modelu 911 z serii 996. 3,6-litrowy bokser osiągał 7800 obr., miał 360 KM mocy i sześciobiegową manualną skrzynię...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta